Logo

PARTNER VAŠEHO ZDRAVÍJsme součástí skupiny AGEL, největšího soukromého poskytovatele zdravotní péče ve střední Evropě.

Rychlý kontakt

+420 582 315 111
+420 582 359 169
+420 582 359 170

Co po porodu

Stručný seznam záležitostí, které musíte vykonat po propuštění z porodnice.

Úřední záležitosti

Vystavení rodného listu dítěte:
K porodu přineste originál oddacího listu nebo prohlášení o určení otcovství /svobodné nebo rozvedené maminky/ a prohlášení o jméně dítěte. Tyto dokumenty porodnice po porodu posílá na matriku. Matrika Vám vystaví rodný list dítěte do 7 - 10 dnů, který si vyzvednete na  MĚSTSKÉM ÚŘADĚ  PROSTĚJOV - MATRIKA, 2. patro.
Úřední hodiny: PO a ST  8 -17 hodin.  Telefon:  582 329 159
Zde Vám vrátí i oddací list.

Registrace dítěte u zdravotní pojišťovny:
Novorozenec je dnem narození automaticky pojištěn u stejné zdravotní pojišťovny jako matka dítěte.  Na pracovišti okresní pobočky příslušné zdravotní pojišťovny  je však nutné provést registraci dítěte. Potřebujete k tomu doložit rodný list dítěte.

Platba za komunální odpad:
novorozenec je sice po vystavení rodného listu zapsán k trvalému pobytu  na adrese trvalého bydliště matky,  ve většině obcí však není zproštěn platby za komunální odpad.

Kopii rodného listu dítěte odevzdat na mzdovou účtárnu Vašeho zaměstnavatele  (nebo na SSZ) pro slevu na dani.

Žádost o porodné:
Rodina s nízkými příjmy u prvního dítěte může zažádat o porodné  na místě Státní sociální podpory při Úřadu práce v místě trvalého bydliště. Formuláře naleznete tam nebo na http://formulare.mpsv.cz/

Návštěva dětského lékaře dítěte u vás doma
Telefonicky ihned po návratu z porodnice informujte dětského lékaře miminka (kterého jste si vybrali a kontaktovali již před porodem), který vás osobně doma navštíví a provede prohlídku dítěte a domluví s Vámi další návštěvy v ordinaci.

Mateřská a rodičovská dovolená
Po skončení mateřské dovolené (která trvá u maminky s jedním dítětem 28 týdnů) je nutné zažádat svého zaměstnavatele o poskytnutí rodičovské dovolené.

zpět na úvodní stránku oddělení